toerboot, jetboot ,vissersboot,veerboot . - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Henk Koning - WaarBenJij.nu toerboot, jetboot ,vissersboot,veerboot . - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Henk Koning - WaarBenJij.nu

toerboot, jetboot ,vissersboot,veerboot .

Door: henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

10 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

als de pinguins langzaam uit het zicht van de kleine vissersboot verdwijen, ben ik erg tevreden. een paar dagen daarvoor, kijkend naar mensen die gingen bungy jumpen. vind ik prima zo, zij springen maar een eind heen. mij (nog) niet gezien. ik ben wel wezen lugden, een soort kart zonder moter die toch wel makkelijk 45 kilometer per uur van een heuvel af raast, erg stoer ritje.
ik ben in queenstown ook mijn schotste vrienden uit west australie weer tegengekomen. leuk om hen weer te zien!!! ze brachten een leuke groep mee uit de stray bus ( de bus waarmee ik rond trek), die ik ook allemaal erg aardig vond.
na queenstown op vroeg voor een 12 uurige bus rit. gelukkig met veel tussenstops!!!
na een paar foto momenten, op naar de fjorden van milford sounds, een halve dag op een tour boot gezeten, erg mooi om de eerste fjorden die je ooit hebt gezien hier te zien.
na de boot tocht een lange busrit richting het hostel. gelukkig konden we voor de afleiding en afkoeling in een jetboot plaatsnemen. jesus wat ging dat hard zeg, en gaaf dat het was!!! heerlijke spins gemaakt en kie kla kleddernat geworden. de nacht over gebleven in de middel of niks, maar door een paar leuke kaartspelen een peuke avond gehad.
volgende dag wezen kijken naar schapenscheren (when in rome....) erg leuke activiteit die honden die de schapen besturen zijn gave beesten. en ik geloof dat ze het wel leuk vinden om lekker acht de dieren aan te racen. die boer was overgens ook een mooi figuur, een echte trotse boer. we kregen van hem ook nog echte lokale worst voor het ontbijt. want we zijn nou eenmaal in worsthoodftstad, ja na 5 heerlijke worsten in 2 dagen heb ik wel genoeg worst gehad ;)
overtocht naar steward eiland gemaakt, echt de moeite waard ik ben 2 nachten gebleven. de eerste dag meteen al wezen vissen. we hebben blue cod( kabbeljouw ?) gevangen zondr hengel maar met een touw en wat aas, heel simpel heel effectief. ik zelf heb er 5 gevat. wat gaaf om te doen. we hebben ongeveer 9 kilo schoongemaakte vis gevangen!!! heerlijke vis overgens, we hadden geluk want twee jongens uit ons vijfkopige groepke waren koks. zij hebben een fantastische vis pasta gemaakt. daarna hebben we nog een grote schaal vis kunnen delen met alle anderen van de groep. de rest van de avond met de schotse meiden en de anderen door gebracht. de verjaardag gevier van mel, en toen gedag gezegt, mischien dat ik ze hier nog zie, maar anders in schotland. de 2de dag op stewie wat rond gewandeld en wat mooie indrukken van het eiland opgedaan. en zo eindigd dit verhaal aan het begin.

  • 10 Februari 2007 - 13:33

    Dominic:

    gozer,
    ik vind dat je genoeg gezien hebt daarzo... wanneer kom je terug..?
    :P

  • 10 Februari 2007 - 13:51

    Rudmer:

    En, nog een schapenwollen jas gemaakt? Ik wist niet eens dat je daar al pinguins had!

  • 11 Februari 2007 - 10:27

    Wiekedekoning:

    Gek he henk, ik stond afgelopen donderdagavond in de keuken lekkere verse bolognesesaus voor de spagetti te maken, en zag je toen in gedachten
    metje haren in de wind op het dek van een schip staan, fijn dat je het daar zo leuk hebt maar het word zoetjesaan toch weer tijd dat je thuis komt.

    vr.gr. en goed uitkijken!
    mama.
    p.s. 24 Maart heb ik een
    reunie van 8-88, de club waar ik van 1968- 1973 actief ben geweest, heb van Paulien gehoord dat je dan weer in Nederland
    wilt aankomen , kun je s.v.p. ook een andere datum uitzoeken.

  • 11 Februari 2007 - 17:23

    Paulien:

    Mijn naam is haas ;)

  • 11 Februari 2007 - 22:47

    Wieke:

    Sorry, Paulien heb ik iets verkeerd gezegd.

  • 12 Februari 2007 - 07:27

    Paulien:

    Hahaha, nee hoor :) Was gezellig zaterdag en ik wacht uw mailjte af! :D

  • 12 Februari 2007 - 21:27

    MartyParty:

    Hey Henkieboy!

    Damn, ik ben elke keer weer jaloers als ik je verhalen lees! Ik ben ook al weer toe aan vakantie! :-p
    Pinguins zijn koel!
    Super dat je het daar nog altijd naar je zin hebt, veel plezier!!
    Hier regent het inmiddels weer, vorige week een beetje sneeuw gehad, maar inmiddels is het weer zo'n vieze Nederlandse winter, beter om in Nieuw-Zeeland te zitten :-p
    Anyway, de groeten! Doeidoei!

  • 14 Februari 2007 - 04:08

    Petra:

    hoi!
    wouw, dat ziet er fantastich uit allemaal!! Krijg er al zin in! Ik zit in Wellington op het moment, en maak vrijdag de overstap naar het zuiden. Geniet er nog van!!!

  • 16 Februari 2007 - 23:36

    Wiekedekoning:

    Lieve Henk , vandaag ben je Jarig, dus vier je feest, we hopen dat je met je vrienden geniet van deze dag dat gunnen we je het meest.
    Het cadeau staat op je rekening, dus kijk maar gauw.
    We hopen dat je het gebruiken kunt, tot ziens!
    Goed uitkijken!

    Hartelijke groeten van:
    Pa, Ma, en Dirk- Teun !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Reisverslagen

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 25127

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 05 Mei 2015

Kenia

15 September 2014 - 24 September 2014

Zeeland

25 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Ireland

23 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Noord Duitsland

24 Augustus 2006 - 20 Maart 2007

Australië & New Zealand

Landen bezocht: