golfen dansen onder de boot - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Henk Koning - WaarBenJij.nu golfen dansen onder de boot - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Henk Koning - WaarBenJij.nu

golfen dansen onder de boot

Door: henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

31 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

wellington is een leuke stad, waar je lekker kunt hangen, beetje uitgaan, beetje door het nationale museum wandelen, beetje eten, nog iets drinken,mooie parken door wagelen, en dan is het weer gewoon een stad. ik vond het wel ok maar daarmee was dat, dat. de 26ste op de boot naar het zuid eiland, waar ik hier toch de meeste tijd hoop door te brengen.
eerste stop een wijntje proeven vlakbij nelson, heerlijke wijntjes en na die wijntjes was iedereen in de bus net even iets meer wakker ;)
daarna heb ik besloten om in paradioso te verblijven dat ligt in nelson, wat anders dan de poptempel maar wel erg mooi. even twee dagen daar gehangen. een fietsje gepakt en vooral veel om gestapt in de mooi omgeving. en ze haddan een smurfen kerk, die was blauw weer iets wat ik echt nog niet gezien had.
daarna door naar abel tazman park in old mac donalds hostel, met lama's of sheepraffes zoals men hier zegt. gave beesten die lama's lekker lomp net als in het programma. ik wou graag zeilen bij het tasman park, en deze keer had ik geluk want, de zon kwam die ochtend goed door en dus kon ik met zon de boot op. god dat was een mooie zeil tocht mooie plaatjes, het deed me aan de whit sundays in oz denken. het tweede deel van de trip hadden wel een dansende boot op de golfen want de wind was komen kijken. erg leuke bonus op het zeilen, want het was wild maar niet te :)
een beetje regen op de terug weg maar voledig blij. die avond ben ik toffe mensen tegen gekomen, en we hebben finding nemo gekeken, en ons slap gelachen.

ik vervolgde mijn reis zich naar barrytown (+/- 40 inwoners) 1 bar, 2 lantarenpalen, een mini school een begraafplaats.
dus hopla henk zat na het koken van een voor mij iets te hete curry, lekker biertjes te drinken,met de verkleed kleren erbij was het een rare maar aangename avond.
op naar franz jozef waar ik vandaag ben aangekomen, in de regen er naar toe gereden dus weinig gezien van het landschap, helaas.
ik hoop dat het morgen tijdens mijn gletser tour droog is, al schijnt het ijs wel mooier te worden na de regen. ik vind het spannend en ben erg benieuwd!!!

  • 31 Januari 2007 - 10:30

    Bart-Jan:

    Hey man!

    Wat een supermooie natuur daar! Ik krijg spontaan zin in vakantie. Het mooiste van alles is dat je er ook nog zeeën van tijd hebt om alles te ontdekken!

  • 31 Januari 2007 - 18:11

    Nelly:

    Heej Henk,
    Mooie foto's man!!! Ik spreek je niet meer zoveel op msn maar ik wou je nog even zeggen dat ik mijn eindgesprek heb gehaald!!! wohoooooooooo :)

  • 01 Februari 2007 - 10:14

    Rudmer:

    He, je zit al op het tweede eiland. Echt mooie foto's. De oversteek per boot gemaakt?

  • 03 Februari 2007 - 01:48

    Wiekedekoning:

    Dus in het abeltasman park, heb je echte lompe lama's gezien.
    Daarna ging je zeilen, met de zon in de rug schiet je mooie plaatjes bovendien.
    De film finding nemo viel die avond bij jou en je vrienden erg in de smaak
    Op naar Barrytown dat was je volgende taak.
    Via berrytown ben je naar
    franz jozef gegaan.
    Voor een mooie gledsjer tour, Henk wil je me s.v.p. vertellen hoe dat is gegaan.

    vr gr van Pa, Ma, en Dirk- Teun.

    p.s.Opa, bedankt je voor de mooie verjaardagskaart,
    en de cd met je mooie foto's is goed binnengekomen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Reisverslagen

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 25122

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 05 Mei 2015

Kenia

15 September 2014 - 24 September 2014

Zeeland

25 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Ireland

23 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Noord Duitsland

24 Augustus 2006 - 20 Maart 2007

Australië & New Zealand

Landen bezocht: