hete plaatsen, mooi plaatjes, losse gedachte - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Henk Koning - WaarBenJij.nu hete plaatsen, mooi plaatjes, losse gedachte - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Henk Koning - WaarBenJij.nu

hete plaatsen, mooi plaatjes, losse gedachte

Door: henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

22 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

dat dit het land van de vulkanische energie is had ik al gemeld maar dat, dat spul ook flink kan ruiken nog niet. in rotorua in elk geval wel, je ruikt de rotte eiren tot in de hostel kamer. wel een leuk plaatsje, ondanks de geur, ik heb er echte hollandse wortelstampot gegeten, jawel. heb ook een kappertje gedaan, was toch weer even nodig en nog even wat post weg gebracht. maar het gaafste was het termopark met geizer (old faithfull is hier ook) en erg mooi riviertjes en stroompje met kleuren waar je ogen dicht van springen.
daarna naar het hostel in nat. park van toungarga geweest een mooi park mot gezegt worden. (de deuren van het hostel waren van l.o.r), een wandeling van 2 uurtjes gedaan en weederom een prachtig landschap verorberd. voor het eerst in mijn leven een berg met eeuwige sneeuw gezien, das gaaf al hoewel van uit de verte. en nu dan in wellington aangekomen, waar ik een paar dagen blijf voor ik het zuid eiland aan doe.

wat gedachten:

1. creeeren is voor dwazen.
als je geen dwaas bent, creer je niets,dan doe je maar wat.
2. een schreeuw in het duister.
"hou toch op te schreeuwen"
3. spijkerpoepen is een eenzame sport.
4. als konijnen poepen noemt men het keutels, maar als het aan je schoen zit is het nog steeds, schijt!
5. een cynische ondertoon zei hij met, cynische ondertoon.
6. doodgaan doen velen, maar echt sterven doet nagenoeg niemand.
7. poezie datgene wat de dagelijkse onzin, goed doet klinken.

was laatst nog zo blij, met de slang om mijn armen.
juist de kracht van de sensatie, deed mijn kinderhart verlammen.
door die aanraking werd het kind van mij, weer blij.
ook kruipen door grotten en klauteren over heuvels, maakte mijn kind los.
de schreeuw door mijn hoofdtelefoon brengt me weer terug.
WAT IS HET LEVEN TOCH ZWAAR, in hoofdletters!

ps

je gelooft het niet, maar het is toch waar, ik heb strom gezien je weet wel die van jiskefet. ja niet de actuur, maar de "echte" met een hans teeuwen accent maar dan de hele tijd en zonder volume knop. en hij ziet eruit als de gekke prof in back to the future. hoe verzin ik het nou was het maar zo :)
hij is verder erg aardig, heerlijk om zulke mensen zonder wat voor capsones dan ook te zien, dit figuur weet te leven.
een gesprek gaat vaak deze kant op:
hij:
"ik ben in polen geweest schitterend! mooi stukje hier schitterend! het is hier prachtig! ik moet nog maar eens naar noorwegen, moet ook schitterend zijn.
ik: ja klopt... kan niets zeggen want dan gaat hij verder
"ja jongen het is hier schitterend!! ik kom alleen maar voor de cultuur"
schitterend, die maorie die dansen enzo, mot jij ook doen jongen"
"kunt ge me even helpen met een boot kaart regelen ik ben niet zo handig met dat engels"
(als dat gebeurt is)
"schitterend, prachtig dank je wel jongen"

mooi dat zulke mensen bestaan.

  • 22 Januari 2007 - 09:03

    Folkert:

    Ik kan er geen touw aan vast knopen, maar vind het fijn om te zien/lezen dat je weer helemaal de ouwe bent! Groetjes,
    Folkert

  • 22 Januari 2007 - 11:14

    Petra:

    hoi!! de foto's zien er goed uit!!! heb zelf er al zin in!!! hoe lang blijf je nog?

  • 22 Januari 2007 - 16:45

    Yolanda:

    Hee Henk! vies he die eieren! Het zuid eiland is ook geweldig! Nelson heeft leuke kroegen, beetje Ierse sfeer, Akaroa is mooi schiereiland, Lake Tekapo heeft ook iets, mocht je dit aandoen laat me weten dan kun je een biertje drinken met Brian hij beheert een nudistencamping,bier drinkendoet hij wel met kleren aan geloof ik
    veel plezier!
    groet
    Yolanda

  • 24 Januari 2007 - 00:25

    Wiekedekoning:

    Dus in het land van de vul
    kanische energie ben je ook naar het thermopark geweest.
    De kleuren van de rivieren,
    was voor jouw ogen een groot feest.
    Maar wat is nu,creeren is voor dwazen ,
    en een schreeuw in de duisternis,
    was je toen een beetje eenzaam , of heb ik het mis.
    Fijn dat je daarna strom
    tegenkwam, het lijkt me
    aan de hand van je verhaal een aardige man.
    Lieve Henk ik stop nu met schrijven, hoe lang denk je nog in Nieuw-Zeeland te blijven.
    Geef graag een reactie op dit gedicht.
    Tot ziens, goed uitkijken
    in het zonlicht!

    vr. gr. van Pa, Ma, en Dirk-Teun.

  • 26 Januari 2007 - 22:52

    Wiekedekoning:

    Beste Henk, dit is mijn
    tweede bericht aan jouw ,
    bevalt het nog steeds goed in Nieuw-Zeeland, ben je nog steeds in Wellington, of ben je al verder gereisd, laat s.v.p. wat van je horen.
    Heb je mijn laatste e-mail
    al gelezen of nog niet, en ben je verder nog goed
    gezond.
    Tot ziens, Goed Uitkijken,
    en de hartelijke groeten
    van: Pa, Ma, en Dirk-Teun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Reisverslagen

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 25127

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 05 Mei 2015

Kenia

15 September 2014 - 24 September 2014

Zeeland

25 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Ireland

23 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Noord Duitsland

24 Augustus 2006 - 20 Maart 2007

Australië & New Zealand

Landen bezocht: