nieuw jaar, gelukkig moet nog even wachten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henk Koning - WaarBenJij.nu nieuw jaar, gelukkig moet nog even wachten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henk Koning - WaarBenJij.nu

nieuw jaar, gelukkig moet nog even wachten

Door: henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

01 Januari 2007 | Australië, Sydney

het begon allemaal erg goed. lekker chillen in een leuke pub, praten, lachen je kent het wel.op naar de volgende, ik op sandalen dus moest ik terug om dichte schoenen te halen, geen probleem het hostel is dichtbij en de avond is nog jong. al vermoed ik nu, dat daarom de avond voor mij een minder leuke wending nam.
om een of andere reden vond ik er allemaal niets meer aan. ik stond dus wat om me heen te kijken met een zure kop. dat werd opgemerkt door will en michele, ik zei dat ik niet wist waarom en hoe het te veranderen.
ik ben maar even van de dansvloer gegaan en heb hen laten dansen.
ik kon ook daar niet tot de conclusie komen waarom ik geen zin had in dit alles. dus heb ik bij een leuk nummer,een poging gedaan om mee te komen. dit lukte niet.
later werd het dan eindelijk nieuw jaar, naar buiten kijken of er vuurwerk was, niks te zien. een andere kroeg in kijken of ik alsnog de nieuw jaars spirit kon krijgen helaas, henk naar huis.

de 30ste was mooier, ik vind me op weg naar de film had ik wel verdiend dacht ik zo. ik had een kerel niet veel ouder dan ik zelf weinig aandacht geschonken, toen hij me groete, ik zei iets van hallo. zijn beste maat nam daar geen genoegen mee. hij besloot me te gaan duwen en riep, wat heb met mijn beste vriend gedaan.niets zei ik, rare gekken dacht ik, gelukkig ben ik zonder letsel door gelopen, zijn duwtjes waren al niet erg bijzonder. al was ik wel geintimedeerd. wat geschroken naar een eet tentje gegaan, een fijne maaltijd gegeten, dat hielp.
ik besloot om naar babel te gaan, een film over communicatie, en met name luisteren. door dit prachitge verhaal,had ik aan het eind van de film een brok in mijn keel. met pearl jam in mijn oor,rijdt de trein weg.ik bedenk me, dat ik zal proberen meer te luisteren, een mooi doel voor volgend jaar. ook weet ik dat bij dit soort momenten je moet beseffen dat ik veel gelukkige momenten heb gehad afgelopen jaar. en dat volgend jaar er weer vele zullen volgen.

al die goede momenten wensen jullie dan ook van harte toe, komend jaar :)

  • 01 Januari 2007 - 05:01

    Peet:

    jij ook een happy new jaar!!!! Dat er nog maar veel bier, feest en goed weer mag zijn!!! :P

  • 01 Januari 2007 - 09:31

    Kees De Koning:

    gelukug nieuw jaar voor jouw en je vrienden en vriedinnen een dipje henk dat waait wel weer over.
    vr gr the king

  • 01 Januari 2007 - 12:01

    Rudmer:

    Gelukkig nieuwjaar! En idd, af en toe heb je gewoon even een pechdag, dat wordt wel weer beter.

  • 01 Januari 2007 - 12:03

    Rudmer:

    Gelukkig nieuwjaar! En idd, af en toe heb je gewoon even een pechdag, dat wordt wel weer beter.

  • 01 Januari 2007 - 21:39

    Tynke:

    Nog even een reactie op één van je foto's... Cool, je lijkt al een echte Australiër te worden, die broek, dat shirt, en het hoedje maakt het helemaal af! Aangezien het hier voor de verandering ****weer is, moet ik alleen al om het weer de drang weerstaan om ook down under te gaan vliegen! (Ok, geld en vriendje weerhouden me ook wel, maar toch)

  • 01 Januari 2007 - 21:56

    Better Let As Net:

    Een jaar van tweeenvijftig weken
    2006 is bijna voorbij
    Een jaar van tweeenvijftig weken
    2007 is zeer nabij

    en terwijl ik me nog steeds verwonder,
    een jaar vliegt immers zo voorbij
    bedenk ik het is toch eigenlijk heel bijzonder
    en daarom nog een klein berichtje van mij

    via mail, geheel bureaucratisch
    type ik hier geheel automatisch
    en omdat ik nog niet zo heel goed ben in Arabisch
    mijn beste wensen dus maar in het Fries

    Noflike Krystdagen en in protte Lok en Seine yn it Nije Jier!

  • 02 Januari 2007 - 09:48

    Wieke De Koning:

    Dat dipje, Henk gaat wel weer over, ik ben wel blij
    dat er niks ergs gebeurd is door die twee maten , toen je onderweg was naar de film,en wens je het komende Jaar 2007 heel veel geluk , en een goede gezondheid toe.
    Tot Ziens, goed uitkijken!
    vr. gr. van Ma.

  • 05 Januari 2007 - 15:06

    Nathalie:

    Heey Henkie dat is jammer dat je niet echt in de sfeer kon komen op nieuwjaarsnacht, maargoed toch wens ik je het allerbest voor 2007! Ik ben vandaag voor het eerst aan het werk gegaan, viel gelukkig mee, Ik heb nu tijdelijk een baantje in de thuiszorg. Ik loop wat huisjes af waar ouderen mensjes wonen die wat hulp nodig hebben. Het zijn hele leuke mensjes tot nu toe alleen het werk is niet heel hoogstaand dus hoop snel wat beters te vinden! Henk hou je goed en heel veel plezier nog, tof dat je naar NZ gaat, daar ga je zeker geen spijt van krijgen. Als ik mn foto's bekijk is NZ zeker wel het hoogtepunt!


    X Naat

  • 06 Januari 2007 - 10:14

    Jos:

    Hallo Henk, mijn allerbeste wensen voor een nieuw intens jaar. Als ik jouw stukjes lees en foto's zie dan zie ik hier vanuit mijn piepkleine kamertje in de rimboe van Friesland, gelukkig nog steeds dezelfde Henk.

    groetjes Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Reisverslagen

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 25108

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 05 Mei 2015

Kenia

15 September 2014 - 24 September 2014

Zeeland

25 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Ireland

23 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Noord Duitsland

24 Augustus 2006 - 20 Maart 2007

Australië & New Zealand

Landen bezocht: